«Асистент вчителя в інклюзивній школі»
Посада «Асистент вчителя інклюзивного навчання» передбачає надання допомоги вчителю в організації, підтримці та здійсненні навчально-виховного процесу.
Курсова перепідготовка педагогічних працівників за програмою «Асистент вчителя інклюзивного навчання» передбачає виклад:
1) ключових питань процесу інклюзивного навчання;
2) ролі та кваліфікаційних вимог асистента вчителя;
3) особливостей організації діяльності інклюзивного навчального закладу;
4) основ розуміння особливих потреб учнів та питання супроводу;
5) питання комунікації та партнерства.
Курси за програмою «Асистент вчителя в інклюзивній школі» складаються протягом календарного року з двох модулів тривалістю 72 години кожен: І модуль – березень – квітень, ІІ модуль – жовтень – листопад.
Навчальний план
курсів для педагогічних працівників за програмою
«Асистент вчителя в інклюзивній школі»
1 модуль
Тема |
кількість годин |
1. Науково-теоретична підготовка асистента вчителя |
30 |
- Загальні закономірності розвитку дітей: норма і патологія
|
2 |
- Соціальна, педагогічна (освітня) інтеграція дітей з порушенням психофізичного розвитку
|
2 |
- Медико-психолого-педагогічний супровід в інклюзивному просторі.
|
2 |
- Диференційоване навчання дітей з особливостями психофізичного розвитку
|
2 |
- Психологічні особливості роботи в команді
|
2 |
- Психологія ресурсної особистості
|
2 |
- Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами: практика сьогодення, проблеми, перспективи
|
2 |
- Моніторинг залучення дітей з особливими освітніми потребами в освітній простір
|
2 |
- Особливості диференційованого оцінювання дітей з порушенням психофізичного розвитку в інклюзивному класі
|
2 |
- Раннє втручання, реабілітація, робота з сім’єю як шлях до інклюзії. Принципи, методи, стандарти
|
2 |
- Значення сенсорного розвитку та сенсорного виховання для дітей із психофізичними порушеннями. Сенсорна інтеграція дітей із психофізичними порушеннями
|
2 |
- Теоретичні засади використання альтернативних засобів спілкування.
|
2 |
- Особливості організації навчально-корекційного процесу для дітей із психофізичними порушеннями
|
2 |
- Медичні аспекти супроводу дітей під час інклюзивного навчання
|
4 |
2. Практична підготовка асистента вчителя |
42 |
- Медико-психолого-педагогічний супровід в інклюзивному просторі
|
2 |
- Психологія ресурсної особистості
|
2 |
- Застосування арт-терапії у роботі з дітьми з психофізичними порушеннями
|
4 |
- Особливості допомоги дітям з аутизмом в інклюзивному просторі. Супровід дитини з аутизмом в навчальному процесі
|
8 |
- Елементи компенсації, корекції, реабілітації, габілітації у процесі інклюзивного навчання дітей з порушенням психофізичного розвитку
|
2 |
- Практичне використання альтернативних методів спілкування з дітьми із порушенням мовлення
|
2 |
- Психокорекційні технології розвитку рухової сфери у дітей. Використання кінестетичних технологій під час розвитку рухової сфери у дітей з порушеннями розвитку
|
2 |
- Адаптація (модифікація) навчально-розвивальних програм для дітей із порушенням інтелекту за умов інклюзивного навчання
|
2 |
- Адаптація (модифікація) навчально-розвивальних програм для дітей із затримкою психічного розвитку за умов інклюзивного навчання
|
2 |
- Адаптація (модифікація) навчально-розвивальних програм для дітей із порушенням слуху за умов інклюзивного навчання
|
2 |
- Адаптація (модифікація) навчально-розвивальних програм для дітей із порушенням зору за умов інклюзивного навчання
|
2 |
- Адаптація (модифікація) навчально-розвивальних програм для дітей із порушенням опорно-рухового апарату за умов інклюзивного навчання
|
4 |
- Особливості допомоги особам з дефіцитом уваги і гіперактивністю в інклюзивному просторі
|
2 |
- Особливості роботи з дітьми з порушенням мовлення в інклюзивному просторі.
|
2 |
- Організація навчально-корекційного процесу для дітей з особливими освітніми потребами в дошкільному закладі
|
4 |
Разом: |
72 |
2 модуль
Тема |
кількість годин |
1. Особливості роботи асистента вчителя з дітьми з психофізичними порушеннями в інклюзивному просторі (за нозологіями) |
60 |
- робота асистента вчителя в інклюзивному просторі: від теорії до практики
|
4 |
- корекційна робота з дітьми з різними нозологіями
|
12 |
- особливі освітні потреби дітей з порушенням зору
|
8 |
- особливі освітні потреби дітей з затримкою психічного розвитку
|
2 |
- особливі освітні потреби дітей з порушенням мовлення
|
2 |
- особливі освітні потреби дітей з аутизмом
|
4 |
- особливі освітні потреби дітей дефіцитом уваги та гіперактивністю
|
4 |
- особливі освітні потреби дітей з порушенням опорно-рухового апарату
|
6 |
- особливі освітні потреби дітей з порушенням слуху
|
2 |
- робота з дітьми з синдромом Дауна
|
2 |
- адаптація (модифікація) навчально-розвивальних програм за умов інклюзивного навчання
|
6 |
- застосування арт-терапії у роботі з дітьми з психофізичними вадами
|
4 |
- формування ресурсності у асистентів вчителя
|
4 |
ІІ. Психолого-медико-педагогічний супровід в інклюзивному просторі |
12 |
Форма підсумкового контролю – іспит з оцінкою (за 5-ти бальною шкалою) |
Разом: |
72 |
Після закінчення кожного модуля слухачі отримують свідоцтво встановленого зразка.